Sportvoedingsadvies

Advies omtrent sportvoeding, optimaal lichaamsgewicht en -samenstelling wordt binnen RUNNING AND MORE gegeven door sportdiëtiste Charlotte Hoeman. Om kennis te maken, kan je doorklikken naar het nieuwsbericht waarin ze zichzelf kort voorstelt.

Sportvoeding, een optimaal lichaamsgewicht en lichaamssamenstelling, training, talent, mentaliteit, voldoende rust en doorzettingsvermogen zijn de belangrijke schakels om een goede sportprestatie te leveren.
Aangepast sportvoedingsadvies leidt ertoe dat jij als sporter in staat bent om langer en beter te trainen en de man met de hamer te vermijden.

Elke sport én elk individu is anders en vraagt bijgevolg een andere aanpak. Om in te spelen op deze verschillen bekijk ik samen met jou de vereiste voedingsbehoeften, intensiteit, timing, huidige gewoonten en duur van je inspanningen om een aangepast voedingsschema op te stellen. Dit individueel voedingsschema omvat voedings- en drankinname voor, tijdens en na je inspanningen.

 

~ Exercise is king. Nutrition is queen. Put them together and you’ve got a kingdom ~ Jack LaLanne

 

Werkwijze

  • Eerste consultatie: intake en screening

Tijdens de eerste sportconsultatie vindt een grondige kennismaking plaats en wordt dieper ingegaan op de verstrekte gegevens uit het intakeformulier. Bovendien voer ik lichaamsmetingen uit waarbij gewicht, lengte, vetpercentage, de huidplooien via 4-puntshuidplooimeting en je middelomtrek worden bepaald. Daarnaast neem ik een gedetailleerde voedingsanamnese af om je huidige eetgewoonten in kaart te brengen. Op basis van de analyse hiervan geef ik algemene voedingsaanbevelingen. Tot slot bespreken we je eet- en beweegdagboek. Een eerste sportconsultatie duurt gemiddeld 60 minuten (exclusief huidplooimeting) tot 90 minuten (inclusief huidplooimeting).

  • Tweede consultatie: sportspecifiek voedingsadvies

Het ingevulde eet- en beweegdagboek wordt geanalyseerd en besproken. Op basis van deze informatie wordt een individueel sportspecifiek voedingsadvies gegeven, alsook relevantie tips. Je krijgt individuele dagschema’s zowel voor een rustdag, de dag(en) voor de wedstrijd, je trainings- of wedstrijddag(en) en de dag na je inspanning, alsook informatiebrochures en recepten mee. Tot slot worden de lichaamsmetingen opnieuw uitgevoerd. De tweede consultatie duurt gemiddeld 30 minuten.

  • Opvolgconsultatie

Tijdens de opvolgconsultaties volg ik de praktijkervaring, problemen en effecten op in functie van de inspanning. Bovendien worden de lichaamsmetingen opnieuw uitgevoerd en is er ruimte voor (sport-)voedingsgerelateerde vragen en/of tips. Een opvolgconsultatie duurt gemiddeld 30 minuten.

 

Consultaties zijn enkel mogelijk na afspraak en gaan door op volgende momenten:

  • dinsdagmiddag en -avond vanaf 14u00
  • donderdagavond vanaf 17u30
  • vrijdagvoormiddag tot 12u00

Indien noodzakelijk is in onderling overleg een ander moment mogelijk.

Klik hier als je een afspraak of meer informatie omtrent sportvoeding wenst. Je kan me ook bellen op 0473 36 35 62 of mailen naar charlotte.hoeman@runningandmore.be

 

Tarief

  • 1e consultatie (± 60 – 90 minuten): € 50 – € 60
  • 2de consultatie (± 30 – 45 minuten): € 25
  • Opvolgconsultaties (± 30 minuten): € 25

 

Extra voordelen

Voor een presentatie of workshop over sportvoeding kan je bij mij terecht. Interesse? Neem contact met me op om concreet te overleggen wat je inhoudelijk verwacht en wat ik je kan voorstellen! 

De 1e en 2de sportvoedingsconsultatie zitten vervat in twee packages: in het Premium Marathonpakket en in de Large Package (running of biking). Wil je op een voordelige manier advies rond je sportvoeding combineren met andere diensten van RUNNING AND MORE, neem dan zeker een kijkje.

Alle ziekenfondsen komen tussen in de gemaakte kosten bij een erkende diëtiste. Gezien dit bedrag en de voorwaarden per ziekenfonds verschillen, kun je voor de actuele situatie best de website van je ziekenfonds raadplegen.

  • CM: € 10 per consultatie tot maximaal € 40
  • Bond Moyson: 50% terugbetaling tot maximaal € 250
  • Liberale Mutualiteit: jaarlijkse terugbetaling tot maximaal € 60
  • Onafhankelijk Ziekenfonds: jaarlijkse terugbetaling tot maximaal € 25
  • Partena: tweejaarlijks € 10 per consultatie tot maximaal 4 consultaties
  • Vlaams Neutraal Ziekenfonds: € 10 per consultatie tot maximaal € 50

 

Meer lezen?

Hierbij het overzicht van onze gerelateerde artikels:

Met nog één kilootje minder zou ik nog beter presteren.

Sportvoedingstips in een notendop

Rode bietensap bij duursport

Magerzucht in het peleton

Koolhydraten stapelen

Chocolademelk voor kampioenen

 

Om meer te weten te komen over de resultaten van het voedingsadvies bij RUNNING AND MORE, kun je ook een kijkje nemen in de testimonials.